האם ה RSS – מת?!…

נכון, קורא RSSים זה לא האמצעי היחידי

קיימים כלים רבים לניהול מידע וידע אישי, צריכת תוכן, התעדכנות ולמידה מהרשת, בוודאי. אפשר להיעזר ב HootSuite, Tweetdeck  ודומיהם, המבוססים על Twitter, ובוודאי אפשר להשתמש ביישומי-אגרגציה לטלפונים חכמים ניידים דוגמת Google Currents או FlipBoard ואחרים. אבל, מה שאני מאוד אוהב ב Google Reader (קורא RSSים מבוסס-רשת של Google) הוא היכולת לאֶגור, לאֶצור ואח"כ גם לחפש בתוך התוכן עצמו של העדכונים המגיעים אליו. בקיצור, בכל אתר אליו אני נכנס, אני קודם כל מחפש את הצלמית של ה RSS.

האמנם היו ואינם עוד…?!

לאחרונה מתרחשת תופעה מעניינת ובה קישורים לערוצי RSS ביישומים ובאתרים שונים, נעלמים להם בפתאומיות, אבל מסתבר שעל אף שהקישור נעלם, היכולת לקבל עדכונים באמצעות ה RSS לא נעלמה והיא פעילה כבעבר. כתבתי על כך, די מזמן בפוסט, כאן.

לאן נעלמו הערוצים…?

באחד המושבים בכנס INFO 2012 של חברת Teldan שהסתיים בשבוע שעבר בתל אביב, התבקשתי לדבר על הסוגייה: "האם ה RSS – מת?!. היות ואני RSS Freak (עדיין), שמחתי להיענות לכך, וזו המצגת שהיתה ברקע הדברים שלי.

Rss is not_dead

View more PowerPoint from Yigal Chamish

בהרצאה שלי ספרתי סיפור של user, לא סיפור של טכנולוג: כיצד הגעתי להיות משתמש ב RSS, איך אני נעזר בערוצי RSS של אתרים, של כותבים ושל נושאים בתחומי עיסוקי – כאמצעי להתעדכן ללמוד ולהתמקצע ב Real Time, ממגוון רחב של מקורות תוכן. את הנושא הזה אני חולק באופן רחב בכל הקורסים בהם אני מלמד, ובכל הרצאה בה אני פוגש משתמשים כמוני. שיתפתי את השומעים בכמה טיפים לגבי שימוש מושכל ב RSS ובמיוחד את טיפ-הטיפים: כיצד לקבל עדכונים לגבי מלה, מונח או משפט חיפוש המופיע התוכן העולה לרשת, באמצעות שילוב בין מנוע החיפוש Bing של Microsoft וקורא ה RSSים Google Reader של Google.

עוד פוסט חם מן התנור

עמיתה שלי, תמי נויטל, הזכירה לי את הפוסט המעולה והמפורט הזה של Amit Agarwal בעל הבלוג המשובח Digital Inspiration, המסביר איך ניתן להגיע לערוצי RSS ש"נעלמו" ביישומי המדיה החברתית הפופולאריים הרשתות החברתיות, והרבה יותר מכך. תוכלו למצוא בפוסט כיצד להגיע אל ערוצי ה RSS ב YouTube, Twitter, Facebook, Pinterest, Flickr, ויש גם מדריך ליצירת ערוצי RSS פרטיים, ערוצי RSS ליישומי Google ועוד. ממש קריאת-חובה לשוחרי ה RSS. תענוג אמיתי. (אגב, זה ערוץ ה RSS לבלוג שלו. שווה).

נאה דורש – נאה מRSS…

וכדי לעשת מעשה שיתרום לשיתוף הידע בנושא ערוצי RSS נסתרים ונחבאים אחרים, הקמתי את קהילת הידע הזו. אם אתם מוצאים/מגלים אפשרויות נוספות, זו קהילה פתוחה לכל מי שמעוניין לתרום, ללמוד ולשתף, אתם מוזמנים לקחת בה חלק פעיל.

וגם, מה דעתכם? מדוע הערוצים האלה הועלמו והוסתרו?!

פורסם בקטגוריה Stories of Knowledge, תשתיות תומכות ידע, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *