חג עצמאות שמח

לפני זמן, התפרסמה רשימה מאלפת פרי עטו של אורי קצר, שכן שלי בבית 'רשימות'. עם הגיענו ליום העצמאות החמישים וששה, ואם חשקתם להצטרף לישראל וישראלה המטיילים בארץ ביום העצמאות החם הזה, הנה כמה המלצות על מקומות מעניינים, מלמדים, נעימים ומעוררי זכרון וגעגוע, ב 'מושבה הנושבה' שלנו.

 

בית הרצל – יער חולדה

על שמו של האיש שהחל את הכל (בגרסה המודרנית), יש יער יפהפה ובעיבורו – בית של האיש שלא ביקר בו מעולם. תוכלו לעיין ברשימה מפורטת על המקום והסביבה.

 

 

פר אוריה

בפרוזדור ירושלים, בלב כפר אוריה, נמצא 'בית החווה' שריד לניסיונות ההתיישבות במקום. כדי שלא נשכח 'מה יכול לקרות כאן אילו', בקרו במקום, למדו את תולדותיו והטמיעו.

 

 

גבעת המוצב – צור יגאל

מי רוצה לצפות על נוף מרהיב, כל אזור השרון, מישור והחוף ועד להרי השומרון, טוב יעשה אם יגיע למרומי גבעת המוצב בצור-יגאל. על המקום כתבתי כאן וגם כאן.

 

מצפה עופר – יער עופר

תצפית מדהימה על כל מישור החוף מדרומית לחדרה ועד לפאתי חיפה והכרמל, כשכל ישובי חוף הכרמל לרגליך – אפשר לראות במצפה עופר, ממרומי מגדל היערנים שביער עופר.

 

אביאל, עמיקם ואלונה

'טוסקנה' גרסה ישראלית אפשר למצוא סביב בנימינה וגבעת-עדה, באזור עמיקם, אביאל ואלונה. אל תוותרו לטפס עד למרומי 'ההר העגול' בסוף הדרך החוצה את מושב עמיקם. החורש הטבעי מרנין. למעונינים, אפשר לשוטט בתוך נקבת 'מי-עדן' שליד פארק אלונה.

הר תבור

כביש 'חוצה-ישראל' יקצר מאוד את הדרך צפונה על מנת להגיע בכביש המתעקבל ומתפתל אל מרומי הר-תבור. יער נהדר ושביל טיול הסובב את התבור הם חוייה נהדרת במקום. אבל, אל תוותרו על ביקור בתוך הכנסייה שבמקום. אם יתמזל מזלכם, ותפגשו במקום את איש הכנסייה, תשמעו ממנו בעברית רהוטה המעוררת קנאה סיפור מדהים בו משולבים גיאוגרפיה, דתות ואף היסטוריה ישראלית.

פניאל – לחוף הכנרת

מי שרוצה להרגיש 'בעל הבית' על הכנרת לזמן מה ולצפות אל מימי האגם מהחלון, כדאי לו לסור לאכסניית YMCA אשר בפניאל, בחוף המערבי של הכנרת, בין טבריה לגינוסר. החדרים מרווחים, אם גם די בסיסיים, אבל זה לא העניין. המקום! אח, איזה מקום מרהיב. שקט, יפה ו 'על המים'.

דרך השלום בערבה

בין עידן לחצבה, משתרעת לה 'דרך השלום', ממש לאורך הגבול שלנו עם ירדן. דרך ובה תחנות מענינות המספרות את סיפור המים בערבה. אמנם אנחנו במדבר, אבל המים כאן – כל הזמן.

 

שובו בשלום הביתה.

פורסם בקטגוריה מסעות טיול בארץ. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא חג עצמאות שמח

  1. מאת גלעד‏:

    השנה אני לא חוגג. ישראל איבדה את עצמאותה. כשנשתחר מהכיבוש או אז תוכרז העצמאות האמיתית. כעת איננו עצמאים אנחנו מדכאים ומדוכאים בה בעת.

  2. מאת אזרחי ישראל‏:

    השנה אנחנו חוגגים גם את יום העצמאות וגם את חיסול החברים שלך יאסין ורנטיסי

  3. מאת ג'וני‏:

    אני מתכוון לרשימה של אורי קציר, "מושבה לא נושבה", שעליה המלצת בראשית הרשימה שלך (וגם השם שלה קולע מאוד). סוף סוף מישהו עורך ומסכם כהלכה דברים שכל אחד מאיתנו אמור לדעת אבל איש מאיתנו אינו יודע.

    וכל הכבוד לך על ההפנייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *