Blogference – המדינה כבלוגר

היות ובלוגרים ועיתונאים רבים הנוכחים בכנס, בּוֹלגים חי, אפשר לראות ולקרוא אותם, כאן

אוסף תמונות שצולמו על ידי הנוכחים והועלו על ידיהם ל Flickr אפשרות לראות כאן תחת ה Tag: Blogference (קרדיט – יוסי תאגורי) – כל מי שצילם, מוזמן לתגג. ויש גם לפחותקטע וידאו אחד…

בהפסקה לאחר פאנל הבוקר של היום הראשון ל Blogference במרכז הבינתחומי, אני מעלה כמה שורות בעניין "מדינת ישראל כבלוגר" (הכותרת שלי), בעקבות תגובה שלי לדבריו של דוד סרנגה, קונסול ישראל להסברה בשגרירותינו בניו יורק שיחד עם דוברים אחרים בפאנל, סקר את הפעילות בתחום בזירה בה הוא פועל ובה המדינה נמצאת.

דוד הציג את הבלוג ש "פתחה" מדינת ישראל באתר MySpace, כאמצעי נוסף במאמץ הישראלי לשנות את התדמית ואת הדימוי של ישראל בעולם.
קודם כל, העובדה שמשרד ממשלתי כה מרכזי עושה שימוש מושכל בסביבות מתקדמות ובלתי אמצעיות לתקשורת עם הציבור בעולם כדוגמת בלוג, שיתוף קטעי וידאו ב YouTube ושיתוף תמונות ב Flickr, היא לבדה ראויה לכל עידוד ושבח.
אני רוצה להרחיב משהו בעניין העלאת האפקטיביות של הבלוג המדינתי ושל קטעי הווידיאו שהוצגו.
לעניין הבלוג, אני חש שהקוראים מעוניינים לקרוא את הסיפור האישי של הכותב, מפי הכותב, ופחות לקרוא דיווחים מעובדים ומתוכננים גם אם הם במעטפת הלכאורה "פתוחה" כבלוג. לדעתי, הקורא יתעניין יותר בסיפור האישי של נציג ישראלי והתמודדותו עם התקשורת העוינת (?) את ישראל, ועם דעת הקהל העוינת את ישראל – וכנראה פחות בראיון מוקלט עם ישראלים. בראיון שהתפרסם לאחר מכן, כנראה שכך מתוכנן להיות. נכון. לא בטוח שכל אחד יכול לכתוב כבלוגר, אבל לכל אחד יש סיפור אישי, וכל אחד יכול לספר סיפור אישי – צריך למצוא רק את הנקודה המניעה. לסיפורים יש כוח רב, ולסיפור סיפורים ככלי לתקשורת בין אנשים יש עוצמה רבה.
לעניין הפופולאריות של קטעי הווידיאו ב YouTube העוסקים בישראל, הצעתי לעשות שימוש מושכל בכותרות ובתיגוג (Tagging) כפי שעושים אלו המבינים לעומק את המדיה הזו, ומנצלים אותה בצורה כה אפקטיבית: למשל הסרט שכותרתו Cool facts about Israel, אני משער כי הוא פופולארי בעיקר כי בכותרת שלו נמצאת המלה Cool ולא רק בגלל שנמצאת בו המלה Israel. ובנוסף גם התיגוג הנלווה – "חכם": Cool, Jewish ועוד.
ומהצד השני, קטע הוידאו הנקרא Video Israel dose not want you to see, פופולארי משום שבנוסף לכותרת המהווה Eye catcher יעיל, יש בו שימוש מושכל בתיגוג: למשל Terror, Media, Censorship, צה"ל ועוד – כאשר זה מצטרף ל Israel – זה כנראה "הולך טוב" יותר ברשת….

פורסם בקטגוריה תשתיות תומכות ידע. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא Blogference – המדינה כבלוגר

  1. מאת יגאל‏:

    יושב על ידי בכנס…
    נכון – זו בדיוק היתה כוונתי – לעשות שימוש מושכל ביכולות הרשת לשם כך. אני בטוח שכך יהיה בהמשך.

  2. מאת לטם‏:

    ישבתי שני כסאות ממך בכנס.

    ומה שחשבתי, אבל יכול להיות שאני ממהרת לקבוע ויש צורך שאראה עוד סרטי הסברה ביו טיוב, כמו זה שהוקרן בכנס, כדי לגבש דעה מוחלטת לגבי זה, זה שטאגינג ו- SEO זה טוב ויפה, ושימוש בכלים הללו אכן יהיה צעד מושכל, אבל התוכן, התוכן. קודם כל, קצת שידרוג וניעור של הסרטים ביו טיוב, יהיה מאוד לעניין. כי תמונות יפות של חיפה וירושלים, זה לא מה שישנה את תדמית ישראל, או יעורר בה עניין.
    על התכנים באתר-בלוג הזה, יש לי דברים טובים לומר, אבל זה לא רלוונטי.
    ואולי, אפשר לקחת את רעיון נקודת המבט האישית של הישראלי בחו"ל, הקונסול למשל, ולצלם אותו, לסרטון שיועלה ליו טיוב. שתי ציפורים במכה אחת.

  3. מאת יגאל‏:

    קודם כל, אחלה: בסוף תהיה לנו מפת-רשת של כל המשתתפים בכנס, מקומות הישיבה שלהם, הקישור לפוסטים ולתמונות שלהם – ואז תתחיל החגיגה האמיתית!

    מעבר לזה – את בהחלט צודקת!
    זאת בדיוק האמירה שלי: הסיפור (האישי) הוא הסיפור..!

  4. מאת יגאל‏:

    לזה, אבל בדבריי רציתי רק להדגיש את הנקודה ואת אפילו מחזקת זאת עוד יותר:
    ה tags המצורפים לקליפ החיבוקים אינם קשורים לשיראל כלל! Free, Hugs, Canpaign. יש גם Tel Aviv וייתכן שזה בטח תרם משהו…(כבוד! בתור יליד תל אביב, במפגש בן-יהודה/וילנה/פראג..)…
    להתראות מחר

  5. פינגבאק: TrackBack באמצעות פוסט…. | מסע, מסה ומשא - תצפית על ארגונים, ניהול וידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *