טוסקנה ואומבריה זה פה, יש גם דרכים צדדיות אצלנו

Sideways
הסרט הנהדר "Sideways", או: 'דרכים צדדיות' בכותרתו בארץ עוסק בסיפור מסעם של שני חברים אל מחוזות יקבי היין בקליפורניה: האחד – שחקן מתוסכל העומד להינשא בעוד מספר ימים, והשני – גרוש כואב, חובב מושבע של יינות. הסרט שוזר בתוך הסיפור התבוננות מרתקת על יינות, גפנים, יקבים ונופים. תרבות שלמה של זנים, טעמים וגם – שפה, מונחים ועולם עשיר של מלות-תואר מפי אוהבי יין משובעים. כל זאת בלוויית פסקול מרנין ונעים. (הקליקו על הקישור לעיל). מומלץ בחום, לצפות ולטעום.התמונה מימין – אתר 'סרט', התמונה למטה – אתר הסרט, שאר התמונות – צילומים שלי. אגב, באתר הסרט אפשר 'להוריד' מפה מפורטת של אתרי היקבים שבסרט, לטיול של אחרי צפייה..

זה (גם) כאן, אצלנו.
למי שלא מרחיק עד קליפורניה, ולמי שכמֵה לחופשה בטוסקנה, אומבריה או פרובנס אך כרגע נמצא פה, הנה כמה מבטים על מקומות יפהפיים, כאן אצלנו, קרוב לבית, בדרכים צדדיות בחוף הכרמל, טיול של ששי בבוקר בין בתי הבד, היקבים והנוף. ביום בו נחזו סופות, גשמים, רוחות וקור עז – מצאנו את עצמנו משוטטים 'בסרט' שהוא החיים עצמם. קדימון לשבוע בטוסקנה.

היקב, חוות מקורה, כרם מהר"ל
אמנם לא מצאנו את היקב פתוח, אך המבנה המיוחד בסביבה ירוקה שכזו משך את עיננו. אפשר היה להבחין מבעד לחלונות הרחבים כי כדאי להגיע לכאן כשהיקב פתוח למבקרים. בית הבד הנמצא כמה מאות מטרים קודם לכן, מציג סדרה מרשימה של שמנים, תבלינים וגם יינות.

מבטים מ "ההר העגול", ליד עמיקם

על פסגת "ההר העגול", מראש המצפה שהקימה משפחתו של ראובן גלקין ז"ל, אפשר להביט סביב ולמלא את העיניים והנשמה במרחבים הירוקים המדהימים: כרמים, פרחים ופסגות מרהיבות.

 
 

 
חצר יקב 'תשבי', בין זכרון יעקב לבנימינה
השלט שאמר "תדלוק יין ב__ש"ח לליטר" לצד הדרך בואכה יקב 'תשבי' נראה היה כלקוח מעולם אחר…אבל "תחנת התדלוק" זימנה לנו סיום אנין ומהנה לבוקר שכזה.

החתול הזה אֵרח לנו לחברה כשישבנו בחצר מרכז המבקרים ביקב. המבטים שנעץ בנו במשך הארוחה היו יותר חביבים …

פורסם בקטגוריה מסעות טיול בארץ. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא טוסקנה ואומבריה זה פה, יש גם דרכים צדדיות אצלנו

  1. מאת עירית‏:

    יגאל שלום
    מאוד נהנתי לקרא את הכתבה שלך בנושא טוסקנה גם כאן, בישראל.
    הכתבה החזירה אותי למקומות היפים ובעיקר בעונה זו של השנה.
    עירית

  2. מאת דרור‏:

    העניין הוא שכאן יש ישראלים גם בדרכים הצדדיות

  3. מאת ניצה גוברין‏:

    ליגאל שלום,
    נהניתי לקרוא הבוקר את הכתבה שלך על טוסקנה.
    בכלל כל האתר מהנה ועושה לי מצב רוח טוב לכל היום.
    תודה
    ניצה

  4. מאת צביקה בן-א‏:

    יגאל לדעתי יותר יפה מטוסקנה כמובן לאחד שנולד וגדל באזור זה
    ישר כח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *